Tuntikuvaukset

KEHONHUOLTO

KEHONHUOLTO
Intensiteetti: Kevyt
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Sopii kaikille, myös miehille

Tunti kehittää tasapainoa, keskivartalon hallintaa, kehon elastisuutta, lihastasapainoa ja liikkuvuutta. Kehonhuoltotunti on loistava tapa pitää kroppa kunnossa lihaskuntoharjoittelun ja syketuntien lomassa.Tunti sisältää erillisen rentoutusosion.  

MIESTEN KEHONHUOLTO
Intensiteetti: Kevyt / keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Aloittelijat, kuntoilijat ja aktiiviliikkujat.

Miesten kehonhuolto on tunti, joka soveltuu oheisharjoitteluksi aktiiviliikkujille tai pehmeäksi startiksi liikuntaharrastusta aloitteleville miehille. Tunnilla keskitytään erityisesti ryhtiä ylläpitävien lihasten vahvistamiseen, aktiivisen liikkuvuuden parantamiseen sekä tasapainoharjoitteluun. Etukäteen ei tarvitse osata mitään. Tule kokeilemaan millaisia muutoksia ahkera kehonhuoltotreeni tuo talven mittaan esimerkiksi hiihtotekniikkaan tai golfin swingiin.

MIESTEN KUNTOTUNTI
Intensiteetti: Kevyt/keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Aloittelijat ja kuntoilijat

Tunti tarjoaa peruskunnon kohotusta kaikenikäisille miehille musiikin tahdittamana. Helpot askelsarjat ja lihasliikkeet käyvät hyvin vasta-alkajallekin. Ryhmä sopii myös hyvin peruskuntoharjoitteena muiden lajien harrastajille.

VOIMAA JA VETREYTTÄ
Intensiteetti: Kevyt / Keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Sopii kaikille.

Voimaa ja vetreyttä tunnilla keskitytään lisäämään keskivartalon voimaa ja hallintaa sekä koko kehon liikkuvuutta. Tunnilla tehtävät harjoitteet kehittävät myös tasapainoasi.Tunnin alussa on kehoa herättelevä alkulämmittely, jonka jälkeen tehdään kehoa vahvistavia liikkeitä. Tunti päättyy liikkuvuus- ja rentoutusharjoituksiin. Ei sisällä vaikeita askelsarjoja ja se sopii niin aloittelijalle kuin jo pitkään liikuntaa harrastaneelle.

KUNTOTREENI

HYVÄN OLON JUMPPA
Intensiteetti: Kevyt
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Aloittelijat ja kuntoilijat

Tunti on suunnattu vähän liikkuville tai pitkän tauon jälkeen liikuntaa aloittaville, kaikille, jotka pitävät hieman rauhallisemmasta jumpasta mukavan musiikin tahdissa. Tunnit ovat helppoja ja matala- tai kohtuukuormittavia. Tunti on suunnattu naisille.

KUNNONJUMPPA
Intesiteetti: Kevyt/keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Aloittelijat ja kuntoilijat

Kunnonjumppa on helppoa kaikille sopivaa jumppaa. Noin 20 minuuttia kestävän monipuolisen alkulämmittelyn jälkeen keskitytään lihaskuntoliikkeisiin. Tavoitteita tunnilla on osteoporoosin ehkäiseminen, lihasvoiman ja tasapainon kehittäminen monipuolisesti. Kaikki liikkeet on mahdollista suorittaa omien tuntemusten ja kunnon mukaan. Tunti päättyy rauhallisiin venyttelyihin.

PÄIVÄJUMPPA
Intesiteetti: Kevyt/keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Aloittelijat ja kuntoilijat, myös miehille.

Päiväjumppa on kaikille sopiva monipuolinen perusjumppatunti, jossa helpon noin 20 minuutin kestävän alkulämmittelyn jälkeen keskitytään lihaskuntoliikkeisiin käyttäen apuna sekä välineitä että omaa kehoa.Tunnin tavoitteena on edistää yleiskuntoa, tukiliikuntaelimistön toimintaa, liikkuvuutta, virittää aivoja ja tukea jaksamista.

VAUVATREENI
Intensiteetti:Kevyt/keskiraskas
Vaikeustaso:Helppo
Sopivuus: Sopii kaikille pienten vauvojen vanhemmille ja odottaville äideille.

Vauvatreeni on kaikille yli 3 kuukauden ikäisille vauvoille, äideille tai isille tarkoitettu tunti: yhdessäoloa, mukavaa liikuntaa, fyysisen kunnon parantamista ja vauvan viihdykettä. Tunti on liikuntaa vauvojen ehdoilla, uusia ideoita oman kunnon kehittämiseen lapsen kanssa. Tunnin pituus 45 min.

TANSSITREENI

TANSSIMUOKKAUS
Intensiteetti: Helppo / Keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo / Sopivasti haastetta
Sopivuus: Sopii kaikille

Hauska, tanssillinen perustunti, joka etenee musiikkikappale kerrallaan tyylistä ja tunnelmasta toiseen. Puolet tunnista liikutaan mukaansatempaavan musiikin tahtiin ja lopputunti käytetään lihaskuntoharjoitteluun ja venyttelyihin. Tavoitteena on nauttia musiikista ja liikunnasta!

TEHOTREENI

BODY
Intensiteetti: Keskiraskas/Raskas
Vaikeustaso: Helppo / Sopivasti haastetta
Sopivuus: Sopii kaikille, myös miehille.

Lihaskuntotunti, jossa käydään läpi kaikki vartalon päälihasryhmät erilaisia välineitä tai kehon omaa painoa apuna käyttäen. Tunnin alussa on 5-10 minuutin helppo, mutta monipuolinen lämmittelyosio. Tunnin lopuksi on vielä lyhyt venyttelyosuus.

KAHVAKUULA
Intensiteetti: Keskiraskas/Raskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Sopii kaikille, myös miehille. 

Toiminnallinen tunti, jossa nostetaan sykettä ja tehdään lihaskuntoa monipuolisesti. Kahvakuulan avulla voi lisätä voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja tasapainoa. Jokainen voi tunnilla treenata omassa tahdissa ja oman kuntonsa mukaan. Tunti sopii niin miehille kuin naisillekin, jotka haluavat kehittää ja ylläpitää hyvää lihaskuntoa.


Suositeltavaa on ottaa mukaan oma kahvakuula. Naisille suositeltu aloituskuula on 8-12 kg ja miehille 12-16 kg kuulaa. Seuran kuulat, joita riittää noin kahdellekymmenelle jumpparille, jaetaan saapumisjärjestyksessä.

TIISTAIPUNTTI 
Intensiteetti: Keskiraskas
Vaikeustaso: Helppo
Sopivuus: Sopii kaikille, myös miehille

Tiistain toiminnallinen punttitreeni tehdään salin erilaisilla vapailla painoilla sekä omalla kehonpainolla. Lisäksi tehostamme treeniä mm. kahvakuulila, palloilla ja gymstickeillä. Jokainen treenaa oman kuntonsa mukaan. Tavoitteena on lihas- ja voimakestävyyden parantaminen, tekniikkaa unohtamatta.